Bewoner René

  • Datum: 11 juni 2015

“Deze buurt is de ideale plek voor een stadsmens zoals ik”. René woont inmiddels zes jaar in de Hoogstraat. In het dagelijks leven is hij werkzaam als online marketeer bij Coolblue. “Ik heb een passie voor online communicatie. Sinds begin dit jaar ben ik lid van de communicatiegroep van het Hoogkwartier. Samen met een aantal bewoners en ondernemers hebben we het initiatief opgepakt om een website te maken voor het Hoogkwartier. Mijn kennis over online marketing en communicatie komt goed van pas.”

Ook is René bestuurslid van het Wijkorgaan Stadsdriehoek. Het wijkorgaan stimuleert buurtinitiatieven. René vertegenwoordigt in het bestuur het Hoogkwartier. Mede dankzij hem worden initiatieven zoals ‘Hoogkwartier Proef!’ gerealiseerd. Daarnaast heeft hij met een aantal medebewoners uit de Hoogstraat gezamenlijke buurtevenementen opgezet, zoals een filmavond waarbij een oude film over de Hoogstraat getoond werd in een leegstaand winkelpand.”

“Toen ik hier kwam was de wijk nog niet zo levendig. Ik heb gezien hoe de wijk zich ontwikkelt en verjongt.”

René is met recht een fan van het Hoogkwartier te noemen. “Ik ken alle bewoners van mijn portiek en samen met een van de onderburen heb ik Spaanse les gevolgd bij Café Cultura.” Voor zijn speciaal biertjes gaat René regelmatig naar Bier&zO en gadgets koopt hij bij elektronicawinkel Coolblue. Hij is blij met de komst van allerlei leuke terrasjes in de buurt. “De ontwikkeling van de wijk vind ik positief, nu mogen er nog wat parkeerplekken weg. Daarnaast zou het fijn zijn als er een goede cadeauwinkel zou komen!”

Ontdek meer verhalen!