Nick van Coolblue

  • Auteur: Eva van der Sterre
  • Fotograaf: Marieke Odekerken
  • Datum: 16 december 2016

Het verwonderen van klanten, dat staat centraal bij Coolblue. Storemanager Nick Stigter heeft sinds 2 jaar de leiding in de Rotterdamse winkel van de populaire webwinkel. Hij werkt er samen met 40 enthousiaste collega’s. Met elkaar voorzien ze klanten 7 dagen per week van persoonlijk advies met een glimlach.

Adres

Oostplein 97, Rotterdam

Openingstijden

Maandag t/m woensdag van 09:30 tot 19:00 uur, donderdag en vrijdag van 09:30 tot 21:00 uur, zaterdag van 09:00 tot 17:30 uur en zondag van 11:00 tot 17:00 uur

Links

Coolblue opende in oktober 2013 de flagshipstore op de kop van het Oostplein in het Hoogkwartier. De winkel begon als afhaalpunt voor bestellingen die klanten online deden bij 1 van de webwinkels van Coolblue. Maar tegenwoordig loop je er ook binnen om een diversiteit van producten uit het assortiment te bekijken en advies in te winnen.

Nick vertelt: “Met bijna 330 webshops is het onmogelijk om al onze producten in een fysieke winkel te tonen, maar we hebben wel de populairste smartphones, laptops, printers, navigatiesystemen, sporthorloges, bluetooth speakers en (actie)camera’s in huis. En als je een ander product wilt bekijken of vergelijken, dan laten we het speciaal voor je naar de winkel komen.”

“De winkel begon als afhaalpunt voor bestellingen die klanten online deden bij 1 van de webwinkels van Coolblue. Maar tegenwoordig loop je er ook binnen om een diversiteit van producten uit het assortiment te bekijken en advies in te winnen.”

Ook voor advies over welke rugzak of welk strijkijzer de beste keuze voor jou is, staan Nick en zijn collega’s van Coolblue voor je klaar. “Zelf heb ik onlangs nog een pannenset van Herman den Blijker gekocht. En een staafmixer om soepjes mee te bereiden.” Heb je na aankoop problemen met je artikel? Voor vragen over instellingen of defecten kun je terecht in de winkel; er is een speciale  servicebalie achterin de zaak.

“Zelf heb ik onlangs nog een pannenset van Herman den Blijker gekocht. En een staafmixer om soepjes mee te bereiden.”

Heel bijzonder: bij binnenkomst wordt elke klant welkom geheten door een gastvrouw. “Persoonlijk contact en aandacht zijn heel belangrijk. Met iedere klant hebben wij écht contact. We gaan heel ver voor onze klanten. Heb je een grote televisie gekocht? Dan lopen we met je mee om deze in je auto te zetten. En na je aankoop in de winkel, zou er zomaar een handgeschreven kaartje met een leuke boodschap van de medewerker die je geholpen heeft op je deurmat kunnen vallen…”.

Ontdek meer verhalen!